T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ÜMRANİYE - Ümraniye Şehit Erol Olçok Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

ANAOKULUMUZU TANIYALIM

16-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-202116-06-2021

Okulumuz 2016'dan beri faaliyet göstermektedir. Alanında uzman kadromuzla eğitim faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Okulumuz bünyesinde bulunan anasınıflarımızın eğitim saati 09.00'da başlayıp, 16.30'da sona ermektedir. Yaş gruplarına uygun olarak  (48-56 ay ve 57-68 ay) 2 sınıf ve 40 öğrencimiz bulunmaktadır. Okulumuza ait 2 adet oyun parkımız, jimnastik salonumuz ve kış bahçemiz bulunmaktadır. Eğitim saatleri içerisinde sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve meyve saati olmak üzere 2 öğün yemek verilmektedir. Günlük menüler ve yemeklerin kalorileri gıda mühendisi tarafından hazırlanmaktadır.

Öğleden sonra 12.30-16.10 saatleri arasında kulübümüz bulunmaktadır. Kulüp uygulamamızda; Değerler eğitimi, Drama, İngilizce ve Akıl oyunları yapılmaktadır.

·         Akıl Oyunları( satranç, mangala, lagoona, hanoı vs)

·         Değerler Eğitimi (Kuran harflerinin öğretimi, Allah ve peygamber sevgisi, merhamet, saygı, hoşgörü, paylaşma, sevgi, empati vs)

·         İngilizce ( Selamlaşma, sayılar, renkler, günler, kendini ifade edebilme vs)

·         Drama (pandomim, orff ve ritim çalışması, canlandırma, doğaçlama, rol oynama, dans drama vs)

Yıllık plan dahilinde her ay kültürel ve sanatsal faaliyetler yapılmaktadır. Bu etkinliklerden bazıları; tiyatro, itfaiye gezisi, uzay ve teknoloji merkezi, uçurtma atölyesi, bilim ve deney etkinlikleridir.

OKUL ÖNCESİ NEDEN ÖNEMLİDİR?

Okul öncesi eğitim, çocuklara ilköğretime başlamadan önce okulun kendisinden beklentilerine yönelik deneyimleri kazanmasını sağlamaktadır.  Yani okul öncesi eğitim alarak ilköğretime başlayan çocuk öncelikle sosyal bir ortama gireceği için sahip olması gereken, kurallara uyma, kendini tanıma ve tanıtma, duygu ve düşüncelerini uygun bir dille ifade etme, karşıdakini dinleme ve anlama, arkadaşlık kurma vb sosyal becerileri kazanmış olarak gelir. Ayrıca okuma-yazmaya başlaması için gereken temel kas becerileri, kalem tutma, çizgiler çizme, boyama, kesme-yapıştırma, dinlediğini anlama gibi okuma-yazmaya hazırlık becerilerini kazandırmaya yönelik etkinlikler de okul öncesi eğitim kurumunda çocuğa sunulmuştur. Kısacası okul öncesi eğitimden geçerek ilköğretime başlayan çocuk duyuşsal, bilişsel ve psikomotor alanlarda kendisinden beklenen temel becerileri kazanmış olarak gelir. Okul öncesi dönem beyin gelişiminin ve sinaptik bağlantıların kurulma oranının en yoğun ve hızlı yaşandığı dönemdir. Beyin gelişimi çocuğun bilişsel, dil, sosyal-duygusal ve motor gelişimi için güçlü bir zemin oluşturur. Bu nedenle çocuklar özellikle okul öncesi dönem olarak adlandırdığımız yaşamın ilk altı yılında çok hızlı büyürler ve dil, bilişsel, sosyal-duygusal ve motor gelişim alanlarında şaşırtıcı bir hızla yetkinleşirler. Böylece çocuğun kendi potansiyelini gerçekleştirmesinin ve toplumun üretken bir bireyi olabilmesinin yolu açılmış olur. Çocuğun sağlıklı bir şekilde büyüyebilmesi, gelişebilmesi ve öğrenmeye karşı olumlu tutumlar geliştirebilmesi için nitelikli bilişsel uyarıcıların, zengin dil etkileşimlerinin, olumlu sosyal-duygusal deneyimlerin çocuğa sunulduğu ve çocuğun bağımsızlığının desteklendiği bir çevrenin yaratılmasına ihtiyaç vardır. Bu ise ancak sağlıklı bir aile ortamı ve nitelikli bir okul öncesi eğitimi ile mümkündür.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 16.06.2021 - Güncelleme: 16.06.2021 11:13 - Görüntülenme: 1405
  Beğen | 6  kişi beğendi